donderdag 14 april 2016

Lichaamstaal: Feitjes en weetjes. Deel 1.


Feitjes en weetjes, ik houd ervan! Ik kan van mezelf zeggen dat ik redelijk wat feitjes en weetjes kan opnoemen, al zijn het meestal wel onzinnige dingen als; een kolibrie kan achteruit vliegen, dat mensen en honden de enige 'dier'soorten zijn met een prostaat, dat het op de planeet Jupiter diamanten regent, melk van een nijlpaard roze is, etc. Ik vond het leuk om op zoek te gaan naar feitjes en weetjes over lichaamstaal. Het was erg interessant en leerzaam. Want dit zijn, als je het mij vraagt, algemene dingen die handig kunnen zijn in het dagelijks leven. Ik heb er in ieder geval zeker iets van geleerd. Ik ben benieuwd of jij er ook nog iets van kan leren.

Hoe weet je dat hij je leuk vindt?
  • Zijn voeten staan richting jou als je bij hem in de buurt staat/zit.
  • Als hij naar jou toe leunt en niet wegtrekt als jullie lichaam tegen elkaar komt.
  • Hij kijkt naar jou en kijkt snel weg als jij hem ziet staren.
  • Zijn pupillen worden groter als je met hem staat te praten.
  • Zijn schouders staan richting jou als jullie praten.

 Algemene leuke weetjes
  • Een persoon die aan het liegen is kan je betrappen als ze na het vertellen van de leugen naar links kijken.
  • Iemand die met de handen in de heupen staat, is niet goed gezind.
  • Kijkt iemand naar beneden, dan is deze persoon onzeker van zichzelf of droevig.
  • Kijkt iemand naar boven, dan heeft deze persoon zelfvertrouwen en is zeker van zichzelf.
  • Iemand die drie klopjes met de platte hand op iemand anders rug geeft, wil dit wijzen op macht.
  • Een stevige handdruk wijst op een dominante persoonlijkheid, ook als zijn/haar hand bovenaan ligt.




 Wist je dat?
 
- Mensen meer dan 700.000 signalen kunnen afgeven?
- Mensen meer dan 250.000 gezichtsuitdrukkingen kunnen aannemen?
- Mensen meer dan 1.000 verschillende houdingen kunnen aannemen?
- Het maar zeven seconde duurt om een mening over iemand te vormen bij een eerste ontmoeting?
- Lichaamstaal voor 55 procent de effectiviteit van de communicatie bepaald?
- Je pupillen vaak verraden wat je voelt?
- Iemand die tijdens een gesprek zijn of haar gezicht aanraakt vaak liegt?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten