vrijdag 15 april 2016

Lichaamstaal: Feitjes en weetjes. Deel 2.

In deze blog vervolg ik 'Lichaamstaal: Feitjes en weetjes Deel 1'. Hierin worden 10 interessante weetjes voor je op een rijtje worden gezet uit het boek The Definitive Book of Body Language.



    Bij dezen, 10 weetjes uit het boek the Definitive Book of Body Language die jij misschien (ook) nog niet wist.

    1. Pupillen verraden wat anderen voelen.
    Verwijde of grote pupillen betekenen meer opwinding in iemands staat van zijn. Hoe groter de pupillen zijn hoe beter diegene zich voelt in jouw omgeving en hoe kleiner de pupillen hoe meer dit wijst op angst of ongemakkelijkheid.

    2. Iemand die tijdens een gesprek verder dan je neus naar beneden staart is erg in jou geïnteresseerd.
    Er is een verschil tussen de ‘sociale starende blik’ en de ‘intieme starende blik’. De ‘sociale starende blik’ bevindt zich in de zone van je ogen en je neus en duidt op een gewoon sociaal praatje zonder enige intenties. De ‘intieme starende blik’ daarentegen valt onder een andere zone die zich bevindt onder de neus en verder en betekend dat deze persoon jou erg interessant vindt. Let er eens op tijdens een willekeurig gesprek met iemand.

    3. Iemand die zijn gezicht of nek aanraakt tijdens zijn of haar verhaal is nerveus.
    Mocht je twijfelen over iemand zijn oprechtheid? Let dan op of hij zijn gezicht of nek aanraakt met zijn handen.

    4. Iemand die met gesloten lippen lacht heeft een geheim dat hij of zij niet met jou wil delen.
    Het zegt eigenlijk al alles, mensen die hun mond gesloten hebben en lachen tegelijkertijd hebben iets te verbergen voor jou of anderen.

    5. Door 2 minuten voor een sollicitatiegesprek een ‘krachtige en open houding’ aan te nemen in plaats van een ‘gesloten en beschermende’ maak je meer kans om de baan te krijgen.
    Amy Cuddy heeft hier een hele interessante speech over gehouden, zij toont aan dat je je stress kan verlagen en je dominantie of zelfvertrouwen kan verhogen puur door de houding en lichaamstaal die je aanneemt, wow.

    6. Door bij een vreemdeling zijn elleboog op een subtiele manier aan te raken krijg je drie keer meer gedaan. Er zijn drie redenen waarom deze lichaamstaal werkt:
    • De elleboog is een openbare plek en ligt ver van de intieme delen.
    • Het aanraken van een vreemdeling is niet alledaags dus dat geeft gelijk een extra impressie.
    • Een lichte aanraking van 3 seconden op de elleboog creëert een kortstondige relatie tussen twee mensen. Probeer het met je linkerhand terwijl je iemands hand schudt met je rechterhand en zie dat het werkt.

    7. Bepaalde handgebaren hebben in het buitenland een andere betekenis.
    In Brazilië is het bijvoorbeeld zo dat de ‘O’ of ring die wij weleens maken met onze wijsvinger en duim, in ons land ‘OK’ of ‘goed’ betekent, maar kijk uit in de Mediterraanse delen van Europa, Rusland, Brazilië en Turkije, want daar is dit signaal namelijk een belediging.

    8. Mensen die hun handpalmen over elkaar heen wrijven hebben positieve verwachtingen.
    Je ziet deze vorm van lichaamstaal vrij geregeld bij mensen die ergens zin in hebben en verwachten dat iets positief en succesvol gaat aflopen. Des te sneller de beweging, des te meer het vertrouwen en de opwinding.

    9. ‘The Power Gaze’ is een snelle manier om iemand te intimideren.
    Vind je iemand vervelend en wil je dat hij of zij verdwijnt uit jouw omgeving? Gebruik ‘the Power Gaze’: door iemand aan te staren in het gebied tussen zijn ogen en wenkbrauwen intimideer je hem of haar onmiddellijk met jouw lichaamstaal en zal hij of zij snel zijn mond houden.

    10. Vrouwen die hun handen gebruiken als dienblad voor hun kin zijn uitermate content met de man tegenover.
    Vrouwen die hun hoofd laten steunen op hun handen, je ziet het geregeld in restaurants. Het is heel positief voor de man die haar mee uit heeft gevraagd. Later meer over signalen en lichaamstaal tijdens het flirten die vrouwen geven aan mannen en andersom.

    1 opmerking:

    1. Mijn man Wim Schaefers vertraagde met de liefde van mijn leven na een enorm gevecht. Hij zei dat het voorbij was tussen ons en dat hij me nooit meer terug zou nemen nadat ik verschillende dingen met hem had gestopt. Ik realiseerde me eerst dat hij de liefde van mijn leven was nadat ik hem verloor.
      Ik wil hem terug, maar ik wil hem ook niet nog een keer pijn doen. Ik weet niet zeker hoe ik hem zelfs terug kan krijgen, het lijkt erop dat hij zijn leven voortzet. jaren van afscheiding, liet ze achter, ze getuigde dat een spirituele genezer, Osagiede genaamd, voor haar een betovering luncht. Ik stuur ook een e-mail naar Dr. Osagiede om me te helpen mijn ex-liefdespartner terug te krijgen, ik leg al mijn huwelijksproblemen aan hem uit en Dr.osagiede beloofde me mijn ex-man terug te geven binnen twee dagen na het spellen van gebed en opgeofferd om de liefde te charmeren, probeerde ik, ik voorzag in alle liefdesspreukartikelen en materialen die van mij nodig waren, er werd mij gezegd middernachtgebed uit te voeren. Twee dagen na het eerste gebed was ik verrast dat het precies was zoals Dr. Osagiede me beloofde dat mijn ex me op een mobiele telefoon zou bellen om me te verontschuldigen, mijn man Aslund belde me op met een onbekend nummer, hij vraagt ​​om excuses en maakt een afspraak om af te spreken. we zagen elkaar vaak in dezelfde week, liefde betovering werd voor mij gelanceerd in de Dr. Osagiede Tempel alles werd voor mij gedaan, het werkt naar mijn beste. Ik ben vandaag blij dat we als gezin gelukkig samenleven. ik ben dankbaar. dankzij deze geweldige man Osagiede. Aanvankelijk had ik de angst voor twijfel, maar ik probeer het en het werkt naar mijn beste. Ik weet zeker dat dit ook voor jou werkt om verloren liefdesrelaties met je partner te herstellen. email dr osagiede op zijn persoonlijke email op: doctorosagiede75@gmail.com of whatsapp op +2349014523836

      BeantwoordenVerwijderen