donderdag 14 april 2016

Lichaamstaal: Mannen verleiden.



Sommige mensen zijn rampzalig in het verleiden van mannen, anderen zijn geboren jagers. Wanneer je een man wilt verleiden, kun je deze uitspraak het beste in je achterhoofd houden: Spreken is zilver, zwijgen is goud. Geloof me, na een aantal keer naast de pot gepiest te hebben, weet ik dat dit de gouden regel is. Een man verleiden doe je namelijk het beste door middel van je lichaamstaal. Mannen begrijpen niet altijd de boodschap die je wilt overbrengen, ook mijn eigen man niet. En niets is meer frustrerend dan dat. Maar..lichaamstaal is een boodschap die meestal wel duidelijk overkomt bij het mannelijke geslacht. Je hebt natuurlijk uitzonderingen, zoals de man die erg onzeker is. Bij dit type man moet je net wat meer moeite doen. Dus, kom op, zet je beste beentje voor, kin omhoog, borst vooruit en gaan met die banaan!

Begin met je gevoel
Als je je verleidelijk voelt, straal je dat ook uit. Iemand verleiden kan op verschillende manieren. Al is normaal gesproken sexappeal het meest toepasselijk wanneer je iemand verleid. Maar ook als je dit niet hebt, geen paniek! Ik ben zelf (ook) een uitzondering. Ik probeer namelijk vaak de sexy verleidelijke variant bij mijn vriend over te brengen, maar dan lacht hij me hard uit. Voel ik me daardoor minder sexy? Nee hoor, in plaats van dat hij dit aantrekkelijk vindt op een sexy manier, laat ik hem lachen om mij en met mij. Ik heb hem daardoor gewoon op een andere manier verleid.

Dan nu je houding
Om een man met je lichaamstaal te verleiden, moet je een zelfverzekerde houding hebben. Hoe versterk je het overkomen van een zelfverzekerde houding? Bekken vooruit, trek je buik een beetje in, rug recht, schouders naar achteren, borst naar voren en kin omhoog. Ga hierin niet overdrijven, want dan kom je arrogant over. Let op de vuistregel; Less is more! Want heel eerlijk.. Arrogante mensen, daar houden mannen niet zo van.

Je lichaamstaal terwijl je zit
Ga je bijvoorbeeld uiteten, kun je je verleidelijke boodschap op verschillende manieren overbrengen. Ga natuurlijk niet overdreven je lippen aflikken of een aardbei half afzuigen. Zorg dat je recht zit, steun een beetje op je kin,op een of twee vingers en tuit je lippen een heel klein beetje. Geen duckface! Net genoeg dat je lippen in het midden een klein beetje van elkaar gaan. Deze manier is nu hartstikke hip, celebrities doen het ook op foto’s. Je Instagram zal er vol mee staan! Buig een beetje naar je dinnerdate toe en speel bijvoorbeeld met je ketting. Op deze manier verleid je de man terwijl je ook laat merken dat je geïnteresseerd bent in zijn verhaal.

Je lichaamstaal terwijl je staat
Neem de houding aan die ik je al eerder in deze blog heb verteld. Zet je verleidelijke, maar subtiele blik in en laat je heupen het werk doen wanneer je loopt. Ook hier niet TE, want anders lijk je op een eend. Als je een hand in je zij plaatst of op je heup legt, kan dat heel verleidelijk zijn. Let alleen wel goed op dat je niet bazig overkomt door met de rest van je lichaam een defensieve houding aan te nemen. Op een subtiele manier, laat je zien dat je zelfverzekerd ben en daag je de man uit om hierop te reageren.
Een aanraking tijdens het verleiden kan, maar ook hier geldt weer dat je je in moet houden en hem niet meteen moet bespringen. Zorg dat je aanraking zacht en vluchtig is. Je kunt hem op zijn schouder, bovenarm of zelfs in zijn zij aanraken. Zorg wel dat het in jullie gesprek past anders is het nogal awkward.

Mocht je wat voorbeelden willen zien, kijk vooral naar romantische films!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten